Moldovenii, despre lucrurile din țară
16.09.2022, 15:15
Lucrurile în Republica Moldova merg într-o direcție greșită, iar cea mai mare problemă este creșterea prețurilor și a tarifelor, care au afectat aproape toate gospodăriile din țară. Acestea sunt datele unui nou sondaj ”Situația socio-politică din Republica Moldova”, care a fost prezentat de compania Date Inteligente.
Cercetarea sociologică arată că aproximativ 60 la sută din respondenți cred că lucrurile în țară merg într-o direcție greșită, în timp ce aproape 31 de procente dintre cei chestionați cred că treburile țării sunt gestionate corect. În același timp, peste 10% dintre participanții la sondaj nu au putut răspunde la această întrebare.
Cea mai mare problemă a oamenilor este creșterea prețurilor și a tarifelor. Peste 71 de procente dintre respondenți au recunoscut că inflația i-a afectat într-o măsură foarte mare. Peste 22 la sută au spus că impactul scumpirilor a fost mic, iar 5,5 la sută dintre cei chestionați declară că nu au simțit creșterea prețurilor.
În această ordine de idei, participanții la sondajul de opinie au fost întrebați dacă ar trebui Președintele Maia Sandu să meargă în Federația Rusă pentru negocierea unui preț mai bun la gazele naturale. Aproximativ 73 la sută dintre ei au declarat că șefa statului ar trebui să plece la Moscova. În același timp, 22 de procente dintre cei chestionați cred că Maia Sandu nu ar trebui să facă acest lucru, iar peste 5 la sută nu au avut un răspuns.
De asemenea, intervievații au fost întrebați și despre soarta Guvernului condus de Natalia Gavrilița. Aproape 60 de procente dintre intervievați cred că Guvernul actual nu-și va duce mandatul până la sfărșit, în timp ce puțin peste 31 la sută dintre ei cred că actualul Cabinet de miniștri va rămâne la cârma țării încă trei ani. Peste 9 procente dintre participanții la sondaj nu au avut un răspuns.
Sondajul a fost efectuat în perioada 3-12 septembrie pe un eșantion de 1012 de respondenți din 378 de localități din țară. Marja de eroare a sondajului este de +/- 3% respondenți. Metoda de culegere a datelor este 100% CATI. Măsurarea sociologică a fost efectuată din sursele proprii ale companiei Date inteligente.
NTV Moldova