Marcați
Podul fricii de pe strada Mihai Viteazul
5.09.2019, 15:19
Starea podului de pe strada Mihai Viteazul din Capitală s-a înrăutățit considerabil, în ultimii ani. Atât pietonii, cât și șoferii, care trec în fiecare zi cu mașinile prin acest loc, spun că îi trec fiorii. Podul vibrează puternic, iar din cauza asta asfaltul se macină rapid.

Pe podul de pe strada Mihai Viteazul din Capitală, între plăcile de beton au apărut crăpături enorme. Zilnic, pe aici circulă sute de mașini, iar în orele de vârf se formează ambuteiaje. Traficul intens favorizează erodarea asfaltului, încât șoferii își fac griji pentru siguranța lor.

- Așteptăm, când a cădea. - Nu vă este frică să mergeți? - Îi clar că este cam îngrijorător, pentru că, după săriturile pe care le faci pe acest pod, este tare periculos.


- Zi de zi, circul pe acest drum, pe această porțiune de drum și este foarte aglomerat. Este într-o stare de mijloc, aș spune. Nici prea bun și nici de tot deteriorat.


-Necesită reparat. Se vede că mai este un pic de lucru.Așteptăm de la stat să facă ei ceva. Noi ce putem să facem?

-Să nu se primească ca prin Italia, să se ducă pe o parte vreo 10 mașini ori 20, să fie și cadavre, nu dă Doamne! Ca atare, la noi cum este, până se întâmplă ceva sau aproape se întâmplă și apoi se lucrează, nu se lucrează să fie bine.

Încă în luna august a anului trecut, autoritățile municipale au vorbit despre necesitatea unei evaluări complexe a stării podurilor. Fostul șef interimar al Direcției Transport Public și Căi de Comunicație, Vitalie Butucel, spunea atunci că majoritatea elementelor acestor poduri s-au degradat.

- Sunt trei poduri la care, la moment, ar fi de urgență o necesitate de expertiză. Sunt podul din strada Ismail, primul pod din strada Albișoara – Grigore Vieru, cel care trece peste râul Bâc. Acolo, avem un pilon, care deja are fisuri, se văd vădit, și podul din strada Mihai Viteazul. Aceste trei poduri vom iniția licitația cu privire la expertiză, după care expertiza va stabili soluțiile de proiect.

De atunci, nimic nu a mai fost făcut. Actualul șef al Direcției Transport Public și Căi de Comunicație, Adrian Boldurescu, nu ne-a răspuns la telefon, pentru a ne comunica dacă există vreun proiect de reparație a podului din strada Mihai Viteazul. Lungimea totală a celor 20 de poduri din Capitală ajunge la 3,5 kilometri. Majoritatea au fost construite în anii 60-70 ai secolului trecut. Perioada de exploatare a hidroizolării a expirat acum 25 de ani.

NTV Moldova

Actualitate

menu
www.ntv.md © 2016-2021 Toate drepturile rezervate
Reproducerea, traducerea și utilizarea informațiilor publicate pe acest website este permisă numai cu indicarea sursei (www.ntv.md).