Marcați
Măsuri de protecție a pieței locale
Afirmațiile reprezentanților unor companii de distribuție a programelor TV, potrivit cărora mai multe canale străine ar putea să dispară din grila de emisie sunt false. Declarația a fost făcută de președintele Comisiei parlamentare Cultură, Educație, Cercetare, Tineret, Sport şi Mass-media, Adrian Lebedinschi. El a subliniat că distribuitorii prin cablu se opun, de fapt, respectării prevederilor Codului Serviciilor Media Audiovizuale de a nu retransmite publicitatea străină şi răspândesc informaţii false.

Adrian Lebedinschi a menţionat că distribuitorii de programe TV trebuie doar să semneze noi contracte şi să retransmită emisiunile posturilor străine fără publicitate, aşa cum prevede legislaţia. Totodată, el precizează că, dacă va fi necesar, va fi introdus un moratoriu de până la două luni asupra aplicării legislaţiei, timp în care distribuitorii TV să reuşească să reperfecteze contractele

”Nu există nicio premisă ca să dispară posturi TV, în condițiile în care va fi respectată legea. De altfel, astfel de prevederi au mai existat în Codul Audiovizualului, care a fost în vigoare din 2013 până în 1 ianuarie 2019. Este o practică aplicată pe larg în multe alte țări, inclusiv din Uniunea Europeană. Vrem să facem regulă în acest domeniu, în interesul producătorului autohton de media, care acum este dezavantajat prin faptul că sunt în condiții inegale în raport cu posturile TV străine, care au bugete de zeci și chiar sute de milioane de dolari anual și plasează publicitate care e difuzată și pe teritoriul țării noastre”, a menționat Lebedinschi.

Şi expertul media Dumitru Ţîra spune că decizia de a interzice difuzarea publicităţii străine este benefică, iar prevederea se regăsea şi anterior în legislaţie. El a explicat că operatorii de servicii TV prin cablu trebuie acum doar să le ceară distribuitorilor străini să le ofere sursa fără publicitate. Asta apară televiziunile locale de concurenţă neloială în ceea ce priveşte atragerea publicității, a explicat Ţîra.

"E o prevedere care apără, în primul rând, televiziunile autohtone de această publicitate penetrantă, astfel încât clienții sunt obligați, de fapt, să achiziționeze și să cumpere publicitatea la televiziunile autohtone, în mod special. Vor trebui să vină aici să cheltuiască bani, adică să investească în publicitatea pe care o vor vrea să o aibă pe teritoriul Republicii Moldova. Și, respectiv, vor câștiga televiziunile autohtone. Statul va primi impozite. Unii oameni vor avea de lucru, adică se vor crea nișlte lcouri de muncă pentru asta", a menționat el.

Expertul a mai spus că, până acum, economia naţională nu câştiga nimic din publicitatea străină, ceea ce este nedrept şi necesita corecție:"Adică, nu trebuie să mai vină, spre exemplu în Republica Moldova, să se adreseze la agențiile de publicitate, ca să achiționeze anumit spațiu de publicitate, pentru că ei penetrează de fapt spațiul publictar al Republicii Moldova prin aceste televiziuni, ceea ce este incorect. Toată economia Republicii Moldova nu câștigă niciun ban, televiziunea autohntonă nu căștigă niciun ban, toate taxele și așa mai departe sunt plătite în alte țări. Republica Moldova are doar de pierdut din acest considerent".

Conform datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei, anul trecut, pe piaţa serviciilor TV erau 51 de companii.

NTV Moldova
menu
www.ntv.md © 2016-2018 Toate drepturile rezervate
Reproducerea, traducerea și utilizarea informațiilor publicate pe acest website este permisă numai cu indicarea sursei (www.ntv.md).