Marcați
Viitorul turismului în Moldova
Potențialul de dezvoltare a turismului și capacitățile investiționale ale acestui sector au fost examinate în cadrul Forumului Economic Moldo-Rus. Discuțiile s-au desfășurat în una dintre cele 12 secții ale evenimentului, iar participanții au menționat necesitatea elaborării unor programe naționale de promovare a turismului.

Experții din Rusia spun că țara noastră are un potențial cultural enorm, care poate fi convertit într-un avantaj la promovarea turismului. Pentru asta, este nevoie și de asigurarea oportunităților de afaceri.

- Acest potențialul cultural, care există între țările noastre, această legătură și apropiere între țările noastre, dar și lipsa unei barieri de comunicare, este cel mai important lucru care ne apropie și majorează fluxul turistic. Din Rusia în Moldova au fost efectuate 230 de mii de vizite, ceea ce înseamnă cu opt la sută mai mult decât în 2017. Având în vedere că în anul 2019 deja au fost organizate două expoziții turistice, cu participarea și sprijinul organizației ”Delovaia Rossia”, dar au fost organizate și câteva ”Fum-trip-uri”. Consider că această cifră va fi mult mai mare și, în viitor, ne așteaptă o creștere constantă.

La rândul lor, experții din țara noastră au prezentat principalele direcții de dezvoltare a turismului, care se bazează pe promovarea vinurilor și specificului multicultural.

- Oaspeților noștri, le prezentăm cu mândrie turismul vinicol și gastronomic, o cultură diversificată și istoria Moldovei, turismul de aventură, o moștenire bogată, dar și spiritualitate. Experiența vieții rurale. Țara noastră este una multietnică, iar fiecare turist se poate atinge de culturi diferite și să guste nu doar bucatele tradiționale moldovenești, dar și din bucătăria ucraineană, găgăuză și bulgară.

La finalul discuțiilor, oaspeții ruși au împărtășit din experiența acumulată în ultimii ani în domeniul atragerii turiștilor.

- Analizarea pieței. Trebuie să înțelegeți ce poziție ocupați pe piață, ce puteți să propuneți, încât unele produse să nu se repete, dar și să aveți o nișă proprie. Extinderea câmpului de comunicare. Să vă ridicați la un nivel de comunicare mai avansat cu reprezentanții puterii, cu organizațiile obștești și alte legături, încât să creșteți posibilitatea de dezvoltare. Generarea noilor idei de afaceri. Acest lucru este firesc. Participând la evenimentele de afaceri, obțineți un nivel maxim de informații, încât vă apar noi idei.

Potrivit statisticilor oficiale, în 2018, din Moldova în Federația Rusă au fost efectuate aproximativ 458 de mii de vizite, cu 12 la sută mai puțin față de anul 2017. Această cifră include vizite turistice, de afaceri, dar și vizite personale.

NTV Moldova
menu
www.ntv.md © 2016-2018 Toate drepturile rezervate
Reproducerea, traducerea și utilizarea informațiilor publicate pe acest website este permisă numai cu indicarea sursei (www.ntv.md).