Marcați
Proiectul parcărilor cu plată din Capitală, criticat de experți
Proiectul parcărilor cu plată din municipiul Chișinău, inițiat de primărie cu o firmă offshore este criticat din nou. De această dată, argumentele împotriva modului în care încearcă autoritățile să implementeze parteneriatul public-privat vin din partea expertului economic Veaceslav Ioniță. Acesta a anunțat că valoarea afacerii dintre Primărie și firma EME Parkleitsystem este de un miliard de euro.

Parteneriatul public-privat dintre Primăria Chișinău și firma austriacă, semnat în 3 decembrie 2015, prevede transmiterea de către municipalitate în gestiunea companiei străine, cu titlu gratuit, terenuri publice pe un termen de 25 de ani. Expertul Veaceslav Ioniță a calculat că, anual, beneficiarul proiectului, compania austriacă, va avea un rulaj de 850 de milioane de lei.

”Am primit, anual, 800 de milioane de lei, mai mult de 800, 850 de milioane de lei, înmulțit la 25 de ani, că atât e subiectul de contract. Se primește un miliard de euro, deci, 20 și ceva de miliarde de lei sau un miliard de euro. Subiectul discuției este de patru ori mai mare decât concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău, un miliard de euro, deci, noi discutăm despre cine va gestiona un miliard de euro. Evident că aici sunt incluse trei patru prețuri deasupra”, susține expertul economic Veaceslav Ioniță.

Economistul a precizat că susține implementarea proiectelor privind amenajarea parcărilor cu plată, însă nicidecum în modul în care încearcă s-o facă acum administrația Chirtoacă. În opinia lui Ioniță, banii colectați din taxele pentru parcare trebuie să ajungă la Primărie, care, la rândul său, ar urma să-i folosească pentru dezvoltarea transportului public și amenajarea zonelor verzi.

”Deci, orașul, introducând o plată mare, aici e ascunsă o parte micuță economică - 3-4 lei. Restul sunt banii care n-au ce căuta la agentul economic. Aiștia sunt banii care vin din dreptul de a impune un anumit preț. Acesta este un drept al municipalității și, respectiv, banii aceștia trebuie să vină, respectiv, în bugetul municipal”, consideră Ioniță.

Consilierii municipali din partea PSRM, au menționat că proiectul privind amenajarea parcărilor cu plată în Capitală reprezintă o schemă de delapidare a banilor publici.

”O companie offshore, patru luni în urmă înregistrată, înaintea concursului, făcută pentru acest concurs, ne bagă pe gât acum un regulament, prin instanța de judecată, să ne oblige pe consilieri ca să votăm acest regulament, ca acest concurs să fie câștigat de această companie. Ca, inclusiv, chişinăuenii să plătească pentru parcările din faţa blocurilor, agenţii economici, care au amenajat parcările, să plătească pentru automobilele cu care vin la serviciu. Copacii defrişaţi pe Ştefan cel Mare şi peste tot sunt cu un singur scop - ca să elibereze locuri pentru aceste parcări, ca această companie să poată face profituri, ca Dorin Chirtoacă, împreună cu gaşca lui de personalităţi din garaj, să poată să trăiască bine 25 de ani înainte”, a declarat președintele fracțiunii PSRM în CMC, Ion Ceban.

Mai multe detalii scandaloase despre proiectul de parteneriat public-privat, inițiat de administrația Chirtoacă și firma care pretinde să gestioneze parcările cu plată din Capitală urmăriți duminică, la ora 18:30, la o nouă ediție a emisiunii ”De la Primărie-n sus”.

NTV Moldova
menu
www.ntv.md © 2016-2018 Toate drepturile rezervate
Reproducerea, traducerea și utilizarea informațiilor publicate pe acest website este permisă numai cu indicarea sursei (www.ntv.md).